Felanmälan
Om din fiberanslutning inte fungerar som den ska kan detta bero på flera olika saker. Först är det bra att du som kund kontrollerar följande:
- Att nätverkskablar, router och eventuell annan utrustning du har inkopplad inte är trasig.
- Att felanmälan har gjorts till rätt mottagare. Felanmälan ska alltid göras direkt till din tjänsteleverantör, det vill säga den som du har köpt din bredbandsanslutning av.
Det är viktigt att du som kund felanmäler till din tjänsteleverantör. Då bidrar du till snabbare hjälp och felsökningstiden förkortas. Är du osäker på vilken tjänsteleverantör du har kan du kontakta GlobalConnect på 0770 – 82 55 55
Så här hanteras din felanmälan:
- Tjänsteleverantören undersöker felet och åtgärdar det om möjligt. Om problemet ligger utanför deras ansvarsområde, skickas ärendet vidare till kommunikationsoperatören. I Nybro Energis nät är det GlobalConnect som hanterar detta.
- Kommunikationsoperatören felsöker och åtgärdar felet om det ligger inom deras ansvar. Om problemet istället gäller själva nätet, eskaleras ärendet till nätägaren.
- Nybro Energi – som är nätägare i Nybro kommun – tar hand om eventuella nätfel och ser till att de blir åtgärdade.
Behöver du felanmäla? Börja alltid med att kontakta din tjänsteleverantör!