Dina rättigheter som konsument

Vi vill att du som kund ska vara nöjd med de tjänster vi levererar hem till dig. Men ibland uppstår fel och skador kan inträffa. Tveka inte att ta en kontakt med oss om du känner dig osäker eller funderar över något. Vi finns här för din skull!

Ångerrätt och köp på distans

När du köper en vara eller en tjänst på distans eller utanför säljarens affärslokal har du enligt lagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar.

För att ångra ett avtal med oss tar du kontakt med vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Om du inte är nöjd

Är du inte nöjd över vårt svar ber vi dig skicka in en skriftlig reklamation.

Har du ett ersättningsanspråk till följd av ekonomisk skada samt person- eller sakskada, ska även dessa anspråk anges i din reklamation.

Allmänna reklamationsnämnden, ARN, allmän domstol (tingsrätt) samt Energimarknadsinspektionen finns och kan pröva ditt ärende beroende på vilken fråga det handlar om.

Rådgivning

Önskar du en opartisk, kostnadsfri och teknikneutral rådgivning kan du kontakta kommunens energi- och klimatrådgivare.

Du kan även kontakta Konsumenternas energimarknadsbyrå som ger dig opartisk och kostnadsfri vägledning om elmarknaden.

Hos Energimyndigheten kan du läsa mer om energi- och klimatrådgivning samt hitta telefonnumret till din kommuns energi- och klimatrådgivare. Du kan också vända dig till Konsumentverket för rådgivning.