Fritt Internet till inaktiva kunder

Fram till sista maj bjuder Nybro Energi och kommunikationsoperatören ViaEuropa på fritt Internet till alla som fått sin fiber installerad men ännu inte hunnit aktivera någon tjänst.

–  Vi hoppas att detta ska underlätta i den nya vardagen vi befinner oss i på grund av coronaviruset. Många arbetar nu hemifrån och vi vet att vi har en äldre befolkning där många sitter isolerade, säger Josefine Dahlgren, kundansvarig fiberavdelningen.

Enligt Folkhälsomyndighetens rekommendationer ska den som är 70 år eller äldre begränsa sina nära kontakter och stanna hemma så mycket som möjligt under en tid framöver. De uppmuntras istället att hålla kontakt med nära och kära via telefon, dator och sociala medier.

-Det finns en grupp äldre som investerat i en fiberanslutning till sin villa via oss, men som valt att inte köpa någon tjänst. I dessa tider kan en internetuppkoppling vara till extra hjälp för att hålla kontakt med släktingar och vänner, kanske prova att beställa hem mat eller ta del av digitala streamingtjänster. Därför vill vi erbjuda en möjlighet att prova, säger Josefine Dahlgren.

Även den yngre generationen efterfrågar nu i högre grad en stabil internetuppkoppling när många, framförallt studenter och skolungdomar, behöver undervisning på distans. Genom att erbjuda fritt internet kan de som till exempel använder mobiluppkoppling spara på sin surf.

Erbjudandet gäller kostnadsfritt internet med hastigheten 100 Mbit/s – en av de vanligaste tjänsterna i utbudet. Det gäller oavsett om man bor i villa eller i lägenhet, så länge man redan är inkopplad till fibernätet. Erbjudandet gäller alla som är anslutna och som inte köper någon tjänst i dagsläget.

Så här kommer du igång
Anslut en nätverkskabel från din medieomvandlare sedan till din dator. Öppna din webbläsare. Alla kunder som inte har någon aktiv internettjänst från en tjänsteleverantör kommer automatiskt till en portal där man registrerar sig. Tjänsten kostar inget och kopplas upp inom 15 minuter.

För mer information kontakta:
Josefine Dahlgren, kundansvarig fiberavdelningen
Tel 0481-45 418, josefine.dahlgren@nybroenergi.se

Jag vill veta mer - Om oss

Jag har en fråga/synpunkt till Kundtjänst