Felanmäla fiberanslutning

Om din fiberanslutning inte fungerar som den ska kan detta bero på flera olika saker. Först är det bra att du som kund kontrollerar följande:

1. Att nätverkskablar, router och eventuell annan utrustning du har inkopplad inte är trasig.

2. Felanmälan ska alltid göras direkt till din tjänsteleverantör, det vill säga den som du har köpt din bredbandsanslutning av.

Efter din felanmälan sker följande:

  • Tjänsteleverantör åtgärdar fel eller säkerställer att felet inte beror på dem. När det behövs felanmäler de till kommunikationsoperatören. Hos Nybro Energi är det Via Europa som är kommunikationsoperatör.
  • Kommunikationsoperatören åtgärdar fel eller säkerställer att felet inte beror på dem och felanmäler till nätägare, som är Nybro Energi.
  • Nybro Energi åtgärdar fel i nätet.

Det är viktigt att du som kund felanmäler till din tjänsteleverantör. Då bidrar du till snabbare hjälp och felsökningstiden förkortas.